Daily Life in Japan | September Moments in Photographs

Hi everybody!

It’s already October now and here are some snaps to summarize my September!

In 1 month, I produced 13 videos, wrote 6 blog posts, shipped out preordered Rainbow Care Packages, got a new part-time job, decluttered & sold old and used clothes + furniture pieces,.. and realized a lot of things. Thank you September for making me “crazy”. Crazy enough to make me ask myself everyday the question “How much do you want to make this work?” … which would always motivate my perpetually tired self. The answer is always “Helll yeah” so there lol.

Anyway, more words later and let me just share these photo collages first! ^^

My Japanese Room Tour | Kawaii Stationery, Gudetama & Rainbows (ルームツアー)

My current pen collection. Thank you friends (hi Abbey) for spoiling me!

My room still probably looks like it’s so packed, haha! I already decluttered at this rate, lol!

How I store my stationery ~

Indomie lunch & random kombini finds

Continue reading


What Has Changed In Me

Hi all,

It’s been getting colder and colder here in Japan and autumn season is just around the corner. For some reason, I am feeling a little more pensive these days… hence, this wordy post.

I think it’s good for me to stop and reflect for a while because life has been pretty fast for me currently. I just finished my work today and I’m listening to some nature sounds outside (it rained today) and this feels like the perfect chance for me to sit down and type away my thoughts.

Sukajan from JLM STORE | Photo by Anne Pinero

I cannot believe that we are already approaching the end of the year and I am still at awe how I’ve managed to survive (still attempting to survive lol) this rocky year for personal growth. It’s not that kind of drastic change like I have turned into a completely new person… but more of realizing that I have improved a lot & getting rid of traits that I had to work on. I just wished for these before but now, everything feels natural to me. To summarize everything, I take care of myself more now compared to years ago.

To be more specific, here are some things that I have noticed that changed in me.

  • I no longer feel the need or urgency to try the newest thing / visit the most talked-about cafe / *insert trending activity* here as soon as possible. I spend most of my free time at home and if I have extra money to unwind outside, then I would give myself some fresh air. In this way, I could save up more money for my business goal. I can also turn down offers / invites now during days I have to be “responsible” (lol).

 

Continue reading


How to Make a Japanese Cooking Party | Villeroy & Boch 🍝

Hi everybody!

For today’s lengthy blog post, I will be teaching you guys how to make a delicious & healthy Japanese-style spaghetti (“Wafu Pasta”)! Yay!

I know that many of you guys are surprised by this sudden cooking tutorial category on my blog (never thought I’d make one as well, lol) but it was just soooo timely because when the Villeroy & Boch team reached out to me to work together for the #vbclassics worldwide campaign, Aki & I were already conceptualizing on simple yet fun Japanese cooking videos for my youtube channel. The blogger challenge / task was: From old to new – style up your traditional table look by mix and matching old and new pieces from V&B! And you know me, I love challenges! ^^

Between the two of us, he cooks more than I usually do. I can only cook very basic meals that only I can eat for survival purposes.. seriously, haha! I even learned how to level up my pasta game after our mini cooking party session! :))

The star of this blog post is my very generous sponsor Villeroy & Boch. At first, I had to google how to pronounce the brand name and omg lol, it does really sound super sophisticated. I even watched a video to know a little bit of history about this brand (where it originated, started at year 1748, etcetera). It was so funny & coincidental because this is also the brand that Aki’s mom is using at their house (especially the glasses from the Old Luxembourg series, one of the oldest décors made by Villeroy & Boch). His mom told me that the set was gifted to her and I think that this may be a popular brand for tableware here in Japan.

When I’m in the mood for some food x self-care activity (hobonichi time!), I arrange food bought from a local grocery & recreate a cafe-style ambience in my little Japanese apartment. This is probably the only instagrammable corner at the moment, haha! Woops.

 

Villeroy & Boch Website | Instagram | Facebook | Youtube

During the shooting day, Riria-chan (his niece) and Papi (their cute dog) stayed with us for our double-purpose mini cooking party !

Continue reading